نمونه موردی و تحلیل پلان بیمارستاننمونه موردی بیمارستان

پاورپوینت تحلیل بیمارستان پارس رشت،به همراه تمامی نقشه ها و تصاویر

پاورپوینت تحلیل بیمارستان پارس رشت،به همراه تمامی نقشه ها و تصاویر

کد محصول:H 3 

در پاییز 1386، از میان طرح‌های پیشنهادی گروه‌های معماری مختلف، طرح دفتر معماری موج نو انتخاب شد و این گروه به عنوان طراح پروژه این بیمارستان برگزیده شد، بلکه دستیابی به یک فرم یکپارچه می باشد که تاثیر زیادی بر این منطقه از شهر بگذاردبخش‌های مختلف این بیمارستان عبارتند از آزمایشگاه، اورژانس و تصادفات، مراقبت‌های ویژه، زنان و زایمان، IVF ،ICU ،CCU ، درمانگاه تخصصی، اطفال، گوش و حلق و بينی، اتاق عمل، و باند فرود هواپیما؛ تمام این قسمت‌ها، این پروژه را به یک بیمارستان مدرن و کاملا مجهز تبدیل کرده است.

تحلیل نمونه موردی بیمارستان

توپوگرافی سایت

به طور کلی شهر رشت در دشت واقع شده و مسطح بوده و شیب چندانی ندارد. سایت بیمارستان رشت نیز هم چنین بدون شیب بوده و اختلاف کدهای ارتفاعی در بالاترین و پایین ترین نقطع سایت بین 99 تا 100 می باشد که حدود 5/0 و گاهی در بعضی قسمتها تا 1 درصد شیب دارد که قابل چشم پوشی بوده و در طراحی تاثیر چندانی ندارد.

تحلیل بیمارستان پارس رشت

بررسی فضای سبز موجود

منطقه بیمارستان و بطور کلی شهر رشت از دید و منظر و طبیعت مناسبی برخوردار می باشد که بصورت طبیعی شکل گرفته است . با این وجود داخل پروژه فضای سبز ساماندهی شده ای منظور گردیده است که در ورود به پروژه سیمای شهری مناسبی را خلق نموده است . درصد زیادی از پارکینگ ها در داخل ساختمان پیش بینی شده است تا از فضای باز حداکثر استفاده را جهت طراحی محیطی سرسبز وزیبا نموده تا بیمارستان را به فضایی سرشار از زیبایی های طبیعی تبدیل نماید.پاورپوینت تحلیل بیمارستان پارس رشت

فرم بیمارستان

در طراحی بیمارستان جنرال بر خلاف بسیاری از ساختمان هایی که دست طراح در ارائه فرم باز می باشد، بسیاری از عملکردها می بایست در طرح اولیه یا کانسپت معماری پروژه مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی در شکل گیری ایده پروژه بخش های اصلی پروزه ( بستری ، اتاق عمل ، مراقبت های ویژه ، اورژانس ، بخش های تشخیصی ، زایمان … ) و روابط میان آنها باید مورد توجه قرار گیرد .ولی بدان معنا نیست که معماری بیمارستان می بایست بصورت خشک و صرفاً عملکردی طراحی گردد ، بلکه طراح یک گام جلوتر از سایر ساختمان های عمومی می بایست تمامی حواس خود را معطوف به قرارگیری صحیح عملکردها در کنار بوجود آوردن فرم زیبا به کار گیرد. همانطور که در مطالعات به صورت عمومی اشاره شده است بیمارستان ، محلی برای بیمار نیست بلکه محلی برای آسودگی از بیماری است .

در نتیجه بر طبق مطالعات بسیاری که در این زمینه صورت گرفته است مثل فرم ، نور ، طراحی داخلی … و بطور کلی به وجود آوردن فضایی هماهنگ متشکل از تمامی اجزاء معماری از برون تا درون ، می بایست به صورت هماهنگ و فارق از چهارچوب خشک عملکردی ( با در نظر گرفتن کامل آن ) طراحی گردد.

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:
  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل بیمارستان پارس رشت،به همراه تمامی نقشه ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت 
  • تعداد صفحات:44
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

 تحلیل تحلیل بیمارستان پارس رشت، تحلیل تحلیل بیمارستان پارس رشت، نمونه موردی تحلیل بیمارستان پارس رشت،تحلیل تحلیل بیمارستان پارس رشت،پلان بیمارستان تحلیل بیمارستان پارس رشت،نمونه موردی تحلیل بیمارستان پارس رشت،دانلود تحلیل بیمارستان پارس رشت ،تحلیل تحلیل بیمارستان پارس رشت،برنامه فیزیکی تحلیل بیمارستان پارس رشت،ظوابط و استاندارد تحلیل بیمارستان پارس رشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا