پاورپوینت تحلیل موزهپلان موزهپلان موزه ایرانیپلان موزه خارجیتحلیل پلان موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجینمونه موردی موزه داخلینمونه موردی و تحلیل پلان موزه

دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین

دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین به همراه پلان ها و تصاویر

 

کد محصول:A 6

طرح موزه ی یهود یکی از شاهکارهای بیان مفاهیم هنری و استعاری است. کسی که از موزه بازدید کند محال است که به این زودی ها ان را از یاد ببرد. در ادامه با بررسی تحلیل موزه یهود با سایت معمار فایل همراه باشید.

طرح موزه ی یهود یکی از شاهکارهای بیان مفاهیم هنری و استعاری است. کسی که از موزه بازدید کند محال است که به این زودی ها ان را از یاد ببرد. پلکانی پهن و تیره به سمت پایین و به زیرزمین منتهی میگردد. دالان های شیبدار که کف آنها از سنگ است بازدید کننده را وا میدارد تا مسیرخود را ادامه دهند. در پایین پله ها در زیرزمین پشتی دو مسیر دیگر در انتظار نشسته اند. یکی به دری فلزی منتهی می گردد که به سنگینی به فضای خالی نماد کوره ی ادم سوزی باز می شود که حجمی مرتفع و ذوزنقه ای شکل با دیوارهای مستحکم بتنی دارد. در اینجا تنها یک منبع نوروجود دارد و عبارت است از باریکه ای در گوشه ی این فضا که باعث می شود کورسویی از نور از ارتفاعی ناممکن به درون بتابد. یک دالان دیگر باقی می ماند. این دالان به بیرونی محصور و پوشیده از قلوه سنگ (باغ تبعید و مهاجرت) که شاخص ترین نشانه ی ان شبکه ای از ۴۹ ستون بلند ضخیم و راست گوشه ی بتنی است منتهی می گردد. از رأس هر ستون تنها یک درخت زیتون سربراورده است. ستون های اندکی خم شده اند و می توان در میان انها به قدم زدن پرداخت. این فضا مشخصا ناپایدار به نظر می رسد.

موزه یهودیان برلین ، نمونه موزه از شور و هیجان و نیز پیچیدگی جست و جوی لیبسکیند برای مفاهیم معماری است . لیبسکیند می گوید که برای دستیابی به طرح مورد بحث ، نشانه ها و مظاهر بارز زندگی شهروندی یهود و غیر یهود را جست و جو کرده و آنها را برای ایجاد هندسه های زاویه دار در زمین ، بر روی نقشه مشخص ساخته است .خود وی این را « ماتریس خرد ستیزی » می نامد .

دانیال لیبسکند برای طراحی این مجموعه به مظاهر و نشانه‌های بارز زندگی یهودی‌ها توجه کرده است. وی این مظاهر را به صورت شکل‌های هندسی زاویه‌دار طراحی کرده‌ است که به آنها عبارت «ماتریس خرد ستیزی» نسبت می‌دهد. به همین دلیل ساختمان جدید و الحاقی موزه در تضاد کامل با ساختمان قدیم موزه است. این تضاد به نوعی نمایان‌گر مفاهیمی چون جنگ و صلح، ظلم و ظالم، شکست و پیروزی و… است.

پلان موزه یهود

لیبسکیند برای طراحی این خطوط از اپرای “موسی و هارون”، اثر آرنولد شونبرگ، الهام گرفته است. شونبرگ از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۲ به نگارش اپرای سه پرده‌ای “موسی و هارون” پرداخت، ولی هیچ‌گاه نتوانست پرده سوم را به پایان برساند و اپرا ناتمام ماند و این ناتمامی در فرم کلی بنا دیده می‌شود (انگار فرم زیگزاگ بنا قرار است تا بی‌نهایت ادامه یابد، اما در یک نقطه قطع شده است) و البته در نقل قولی دیگر آمده است که این خطوط روی بنا الهام گرفته از نقشه برلین و نشان‌دهنده محلات یهودی‌نشین است.

شکاف‌ها در متن فرم موزه به شدت تاویل‌پذیرند و به سبب نا‌آشنا و متعارف بودنشان هراس‌انگیزند، گویی مخاطبان نباید از روزنه‌های آشنا و متعارف به جهان بیرون بنگرند که این خود مفهمومی استعاره‌آمیز است. همين هراس برای انسان امروزی كه بااطمينان به دور از هيچ ترسی به بالا رفتن آسانسورها و جت‌ها اعتماد می‌كند، كافي است.

دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود آلمان،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:81
  • حجم فایل:8 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

تحلیل پلان موزه,نمونه موردی موزه,پاور پوینت نمونه موردی موزه,نمونه تطبیقی موزه,نقد و بررسی موزه,دانلود نمونه موردی موزه,نمونه موردی موزه ایرانی,نمونه موردی موزه داخلی,دیاگرام نمونه موردی موزه خارجی

دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین،دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین،دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین،دانلود نمونه موردی موزه یهود برلین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا