نمونه موردی خوابگاهنمونه موردی و تحلیل پلان خوابگاه

نمونه موردی دو خوابگاه دانشجویی خارجی

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی

کد محصول: K8
  • خوابگاه دانشجویی در دانمارک

حداث خوابگاه Tietgen توسط کمک مالی شرکت دانمارکی Nordea Denmark Fund صورت گرفت و هدف از کمک این بود که درک “خوابگاه های آینده” به وسیله ی یک ایده معماری شفاف و رویایی میسر گردد. این بنا در حدود ۴۰۰ دانشجو را در خود جای میدهد و میتواند مرجعی برای یک پروژه ی نمونه در قالب بین المللی باشد.

سایت بنا در نزدیکی دانشگاه کپنهاگ واقع شده و ابنیه مجاورش به تازگی طرح ریزی شدند که شاخصه آنها پیوستگی و امتداد در اطراف یک کانال آب و دارای احجام صلب و متصل به هم است. فرم ساده دایره وار خوابگاه پاسخی به بافت و زمینه پیرامونش است که به نحوی یک جسارت معمارانه در این محله نوساز ابراز داشته است.

پویایی این پروژه و تجلی تندیس وار آن، توسط تضادی که مابین فرم کلی بنا با ابراز بی ریای عناصرش وجود دارد ایجاد شده، فرم دایره وار ساختمان سمبل اشتراک و برابر و همگانی بودن، در برابر حجم های پیش و پس آمده ی بنا که اقامتگاه های مجزا و خصوصی را نشان میدهد که این تضاد را بوجود آورده است.

  • خوابگاه دانشجویی در آلمان

فرم مشابه این ساختمان ها و توده های به ظاهر تکرار شده پاسخی است که طراح پروژه دیوبزر کونیگ (Deubzer Konig)، به مجموعه ای از نیازهای متفاوت و گاه متضاد آن داده است.

نیاز به ایجاد مجموعه ای در آلمان با کیفیت فضاهای شهری از یک سو و نیاز به تعداد زیادی از واحدهای اقامتی یکسان با جهت گیری مشابه از سوی دیگر سبب شکل گیری توده های L شکل با بالهای کشیده شده به سمت جنوب و غرب و در یک ترکیب بندی شطرنجی و راست گوشه گردید.

نمونه موردی دو خوابگاه دانشجویی خارجی

بدین ترتیب حیاط های داخلی مستطیل شکل محصور و متعدد همچون میدانچه هایی که به هم متصل شده اند پدید آمده است. شبکه شطرنجی متشکل از توده ها و حیاط ها توسط مسیرهای موربی که از نقاط اتصال توده ها می گذرند و قطر حیاط ها را طی می کنند، می آمیزد. این مسیرهای قطری که بعنوان سیرکولاسیون مشترک حیاط ها عمل می کنند، دید به آنها را در طول خود امتداد می دهند.

 

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:
  • نام محصول: نمونه موردی دو خوابگاه دانشجویی خارجی
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 38
  • حجم فایل: 5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

نمونه موردی دو خوابگاه دانشجویی خارجی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا