نمونه موردی خوابگاهنمونه موردی و تحلیل پلان خوابگاه

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی دختران اثر لویی کان

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی

کد محصول: K9

لویی کان که در بستر معماری مدرن آمریکا پرورش یافته بود، به وضوح معماری مدرن و نتایج و عواقب آن را می شناخت. او تلاش داشت تا در بستر اجتماعی و فکری زمان خود، اندیشه ای بپروراند که انسان را به معماری شایسته خود بازگرداند و انسان را با وجود بی کران خود که برای انسان مدرن بیگانه می نمود آشنا کند. لویی کان که خود از بطن معماری مدرن برخاسته بود، معتقد بود معماری مدرن که زمانی بهترین و مناسب ترین گزینه نسبت به سایر شیوه ها بود، به آشفته گرایی و سلیقه پردازی دچار شده و جایگاه انسان در مکان فراموش شده است. او علت اصلی را ضعف روان بخشی و ارج نهادن به حیات انسانی در قالب های مادی معماری می دانست.

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی دختران اثر لویی کان

رویکرد کان به معماری رویکردی فلسفی است. اما این رویکرد او به سبب علاقه او به فلسفه نیست، بلکه او تلاش دارد تا به این ترتیب زیربنایی نظری برای معماری تدوین کند. هدف کان از تبیین زیر بنایی فلسفی در معماری پاسخ به یک پرسش است و آن پرسش از ” چیستی معماری“ است. این پرسش او در این امر تبیین می شود که ” چگونه معماری تجسم بی کران هاست“. او در تبیین مبانی فکری خود در باب معماری از دو اصطلاح کلیدی ”کرانمند“ و ”بی کران“ استفاده می کند و معماری را ترکیب دو امر بی کران و کرانمند معرفی می کند.

یکی از ساختمان های قابل توجه در محوطه کالج براین ماور در پنسیلوانیا خوابگاه کالج برای دختران ، توسط معمار مشهور لوئیس کان طراحی شده است. ساختمان خوابگاه در کنار محله ای واقع در حاشیه شهر، نزدیک دانشکده قرار گرفته است. خوابگاه دانشجویان در بنای وسیعی به صورت پیوسته برای تعداد 150 دختر پیش بینی شده است.

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:
  • نام محصول: نمونه موردی خوابگاه دانشجویی دختران اثر لویی کان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 29
  • حجم فایل: 3 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی دختران اثر لویی کان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا